Spletne prevare so v porastu! Zaščitimo se!
Varnost na spletu je vedno bolj pomembna.
Porast poskusov phishing napadov, ko goljufi prek lažnih spletnih strani, družbenih omrežij, elektronske pošte ali prek spletnih obrazcev poskušajo pridobiti osebna uporabniška imena in gesla za dostop do spletnih ali mobilnih bank, beležijo tako banke v Evropski uniji kot tudi pri nas.
Z uporabo sodobnih tehnologij in umetne inteligence bodo kibernetske prevare postale še bolj sofisticirane in bodo zelo usmerjeno ciljale ter zlorabljale človekovo ranljivost.
Med kibernetskimi incidenti že nekaj časa glede porasta izstopa ribarjenje, (po angleško phishing). V letu 2022 je namreč od skupaj 4123 obravnavanih incidentov predstavljal tretjino vseh prijav.
Skupen znesek finančne škode obravnavanih incidentov v letu 2021 je v Sloveniji znašal kar 1,45 milijona evrov.
Ozaveščanje javnosti glede tveganj različnih spletnih prevar
Članice Združenja bank Slovenije, banke in hranilnice, so pripravile vseslovensko kampanjo ozaveščanja javnosti glede tveganj različnih spletnih prevar.
Cilj kampanje je okrepiti zavedanje o kibernetskih tveganjih in spletnih prevarah, z namenom, da bi uporabniki bančnih storitev uspešneje zaznali poskuse prevar in jih pravočasno tudi preprečili. Dejstvo namreč je, da za varnost pri spletnem poslovanju lahko največ naredi vsak posameznik sam.
Držimo se osnovnih pravil:
Prek elektronske pošte, SMS sporočila ali telefonskega klica nikoli ne posredujte osebnih podatkov ali gesel za vstop v elektronsko ali mobilno banko.
Na povezavah, poslanih prek elektronske pošte ali SMS sporočil, nikoli ne vpisujte osebnih podatkov ali gesel za vstop v elektronsko ali mobilno banko.
Sumljiva sporočila, ki jih domnevno prejmete s strani banke, preverite s svojo banko ali hranilnico, najbolje pa je, da jih nemudoma zbrišete.
Pogosto menjajte geslo in PIN številko.
Izogibajte se avtomatskemu shranjevanju gesel v internetnem brskalniku.
Bodite pozorni na vsak telefonski klic, pri katerem gre za posredovanje osebnih podatkov in gesel.
Svoj računalnik zaščitite s protivirusnimi programi in požarnimi zidovi.
Kupujte samo na preverjenih internetnih straneh.
Varnost spletnega poslovanja
Seznanite se z največjimi nevarnostmi brezgotovinskega poslovanja ter preverite napotke, kako se pred njimi najučinkoviteje zavarovati. Poiščite odgovore na varnostna vprašanja, vezana na plačilne kartice, e-trgovino, e-bančništvo ter mobilno bančništvo.
Zaščita pred spletnimi prevarami
Obiščite spletno stran pazi.se: https://www.pazi.se, na kateri so opisane aktualne spletne prevare, kako jih prepoznati in kako se pred njimi ustrezno zaščititi.
V okviru kampanje ozaveščanja javnosti glede tveganj spletnih prevar za leto 2024 so bili posneli podkasti in sicer:
»Če se nekaj zdi, da je prelepo, da bi bilo resnično, potem najbrž res ni.”
V Addiko banki je varnost uporabnikov pri uporabi digitalnih bančnih storitev na prvem mestu. V Banki smo za to uvedli številne varnostne mehanizme, a dodatna previdnost nikoli ni odveč. K slednji lahko prispevate tudi sami, zato pred nakupom ali opravljanjem storitev na spletu preberite nasvete na spodnji povezavi.