»Če se nekaj zdi, da je prelepo, da bi bilo resnično, potem najbrž res ni.«
V Addiko banki je varnost uporabnikov pri uporabi digitalnih bančnih storitev na prvem mestu. V Banki smo za to uvedli številne varnostne mehanizme, a dodatna previdnost nikoli ni odveč. K slednji lahko prispevate tudi sami, zato pred nakupom ali opravljanjem storitev na spletu preberite spodnje nasvete.
Prevideno pri nepoznanih spletnih straneh in stikih
Na spletu smo vsak dan »bombardirani« z različnimi sporočili, ki prihajajo z različnih naslovov in strani. Še posebej pazljivi bodite pri obisku nepoznanih spletnih strani, nepoznanih stikih preko družbenih omrežij in nepoznanih pošiljateljih elektronskih ali SMS sporočil.Nikoli ne odpirajte priponkneznanih pošiljateljev in nikoli ne klikajte na nepoznane povezave v SMS in elektronskih sporočilih. V spletno banko nikoli ne vstopajte preko spletnih povezav, ki ste jih prejeli preko elektronske pošte ali SMS sporočila.
Ne delite dostopov ali varnostnih podatkov
Dostopi, osebni, varnostni in podobni podatki so danes pogosto tarča napadov. Zato je dobro vedeti, da banka od vas nikoli ne bo zahtevala, da omogočite oddaljen dostop do vašega računalnika ali da preko elektronske pošte, SMS sporočila in telefona delite podatke kot so npr.:
- podatki ovarnostnih elementih vašega spletnega bančništva (geslo, PIN koda),
- podatki o plačilni kartici (CVC2 koda na zadnji strani kartice, datum veljavnosti ter številka kartice).
Poskrbite, da bodo ti podatki vedno dostopni le vam, za dodatno varnost pa v spletni banki vključite varnostni SMS ali varnostno elektronsko sporočilo, s katerim boste obveščeni ob vstopu v elektronsko pošto in/ali ob izvedbi transakcije. Transakcije na svojih računih redno spremljajte in pri kartičnih plačilih vedno preverite znesek in prodajno mesto. Zavrnite ponudbe za sprejem in prenakazilo sredstev (npr. elektronsko sporočilo, v katerem direktor zahteva urgentno izvedbo plačila na neznan račun).
Dodatno zaščitite naprave
Vašo napravo lahko dodatno zaščitite tako, da jo redno posodabljate in uporabljate programsko zaščito. Napravo in aplikacije na njej zavarujte s kompleksnimi gesli in PIN kodami, ki jih hranite na varnem mestu. Aplikacije vedno nameščajte samo prek uradne trgovine (npr. Google Play Store in Apple AppStore, Microsoft Store, Huawei AppGallery).
Preverite povezave URL
Niso vse spletne strani varne, čeprav imajo izgled uradnih spletnih strani, zato ob vsakem obisku in kliku na spletni strani preverite povezavo URL. Prijavo v spletno banko ali v drugo spletno storitev izvedite izključno preko uradnih spletnih povezav vaše banke.
Ugodna ponudba ni vedno ugodna
Pri spletnih nakupih bodite pozorni na nenavadne ali izjemno ugodne spletne ponudbe. Če ponudba po predstavitvi, ceni ali drugih lastnostih močno odstopa od preostalih, je to zanesljiv razlog za previdnost. Npr. če vam ponudnik ponuja izdelek po bistveno nižji ceni od konkurenčnih ponudnikov ali investicijsko ponudbo z nizko stopnjo tveganja in ekstremno visokimi donosi, boste gotovo dobili ponaredek ali ostali praznih rok.
Postali ste žrtev prevare. Kaj storiti?
Prekinite morebitno komunikacijo z goljufi in dogodek prijavite policiji ter Nacionalnemu odzivnemu centru za kibernetsko varnost (SI-CERT). O sumu prevare obvestite tudi banko na telefonsko številko 01 580 43 00.
Če obstaja sum, da je vaša naprava okužena, je potrebno izvesti varnostni pregled naprave ali ponastavitev operacijskega sistema na tovarniške nastavitve.